Yritykset ja organisaatiot haluavat luonnollisesti panostaa laatuun tuotteissaan, palveluissaan ja jopa johtamisessaan. Myös omasta toiminnasta kertomisessa eli markkinoinnissa kannattaa satsata laatuun ja viimeistelyyn. Se vaatii hyvää suunnittelua ja yhteistyötä mutta myös valmiutta osaavan tuotannon valitsemiseen ja viimeistelyn kunnioittamiseen.

VOIT ANTAA ENSIMMÄISEN VAIKUTELMAN VAIN KERRAN

Laadukas tuotanto näkyy ja kuuluu yrityksen ja yhteisön toiminnassa monella tavalla. Se näkyy vaikkapa verkkosivujen teknisessä tuotannossa ja toimivuudessa, yritysvideon editoinnin viimeistelyssä, messuosaston valosuunnittelussa, hyvin järjestetyssä tapahtumatuotannossa, mainoslahjan kestävyydessä arkikäytössä tai vaikkapa valokuvauksen laadussa.

Me katsomme silmillämme ja teemme sillä perusteella nopeita arvioita. Yrityksen brändin ja markkinoinnin tuotannon laatutaso antaa meille nopean mielikuvan yrityksen ydinbusineksen laatutasosta. Ja joskus pienikin toistuva virhe voi haitata mielikuvaa kriittisesti. Palveluiden ja tuotteiden korkea laatu- ja odotustaso luodaankin suunnittelun ja tuotannon kombinaatiolla. Merkittävä laadun ulottuvuus on se, miltä tuote näyttää, tuntuu, kuulostaa, maistuu tai haisee eli miten se koetaan.

Tuotannon laatu takaa sen, että vaikutelma on sellainen, kuin on haluttu. Tuotannon laatuun satsaaminen ei ole kuluerä vaan investointi. Tutkimukset nimittäin osoittavat vahvan positiivisen yhteyden laadun ja kannattavuuden välillä. Toisaalta tinkiminen tuotannon laadusta on varmin keino saada yrityksen brändi ja markkinointi välittämään kuvaa amatöörimäisestä puuhastelijasta. Markkinoinnilla rakennetaan luottamusta asiakkaiden suuntaan, mutta myyntiponnistelut voivat jäädä turhiksi, jos yritys ei kykene luomaan syvempää yhteyttä mahdolliseen asiakkaaseen tai yhteys katkeaa virheen tai kotikutoisuuden vuoksi.

VIISI FAKTAA TUOTANNON LAADUSTA

1. Asiakkaan ja organisaation välinen luottamus synnytetään älykkäällä idealla ja laadukkaalla toteutuksella sekä merkityksen ja arvon luomisella. Silloin laadukkaalla tuotannolla on avainrooli.

2. Tuotannon laatuun panostaminen ei tarkoita törsäämistä. Kustannusten minimointi laadusta tinkimättä on hyvää liiketoimintaa.

3. Tuotteiden laadun ja myynnin positiivinen korrelaatio on riittävä syy nostaa brändikokemus ja markkinoinnin tuotannon laatu etusijalle liiketoimintastrategiassa.

4. Tyytyväisten asiakkaiden luottamus ja uskollisuus lisäävät myyntiä ja herättävät positiivisia suosituksia tuotteesta. Usein jopa alitajuisesti koettu huono laatu sen sijaan vähentää tyytyväisyyttä.

5. Laadukas viimeistely lisää kiinnostusta, ja asiakas kokee, että häntä on kunnioitettu. Se auttaa yritystä tavoittamaan uuden yleisön ja lisäämään myyntiä.

Tuotannon laatuun satsaaminen ei ole kuluerä vaan investointi. Tutkimukset nimittäin osoittavat vahvan positiivisen yhteyden laadun ja kannattavuuden välillä. Toisaalta tinkiminen tuotannon laadusta on varmin keino saada yrityksen brändi ja markkinointi välittämään kuvaa amatöörimäisestä puuhastelijasta. Markkinoinnilla rakennetaan luottamusta asiakkaiden suuntaan, mutta myyntiponnistelut voivat jäädä turhiksi, jos yritys ei kykene luomaan syvempää yhteyttä mahdolliseen asiakkaaseen tai yhteys katkeaa virheen tai kotikutoisuuden vuoksi.

VAADI LAATUA JA VIIMEISTELYÄ ESIMERKIKSI NÄISSÄ TUOTANNOISSA:

  • Verkkosivujen tekninen tuotanto ja testaus. Esimerkiksi WordPress-verkkosivujen lisäosien tulee olla toimivia ja varmoja. Varmista myös, että saat kaikilla päätelaitteilla toimivat responsiiviset nettisivut.
  • Painopalveluilla on eroa, eikä aina kannata itse tulostaa. On sitten kyse julisteiden painatuksesta, käyntikorteista, esitteistä tai messuilla jaettavista flyereista, kannattaa muistaa, että painotuotteet sanan mukaisesti ovat yrityksen käyntikortti.
  • Olet ammattilainen, joten käytä ammattilaista myös valokuvauksissa ja videotuotannoissa. Kännykkäkameralla otettu kuva on oman puhelimen näytöllä usein hyvä, mutta valokuvaajan ottama kuva tai taidolla kuvattu video tekee vaikutuksen.
  • Panosta yritysvideoissa myös äänituotantoon. Spiikkaukset kannattaa tehdä huolella studiossa, jotta ääni on selkeää ja varmasti erottuvaa. Näyttelijän käyttäminen äänenä säästää usein aikaa ja vaivaa mutta ennen kaikkea antaa luotettavan ja uskottavan kuvan.
  • Kun maksat messuille osallistumisesta, älä jätä kokonaisuutta puolitiehen. Oman osaston suunnittelussa kannattaa nähdä vaivaa suunnittelijan kanssa ja kerätä ideoita messuosastolle. Hyvällä konseptilla saat ihmiset pysähtymään ja toimivalla viimeistelyllä annat mieleen jäävän loppusilauksen. Älä unohda liikelahjoja, sillä ne ovat osa brändiä. Usein kiireessä luettelosta valitut yrityslahjat voivat näyttää mukavalta oman logon kera, mutta on hyvä varmistaa niiden laatu ja kestävyys. Haalistunut brändilupaus t-paidassa tai hutera sateenvarjo syysmyrskyssä eivät anna yrityksestä laadukasta kuvaa.


 

”Olemme tehneet tuloksekasta yhteistyötä Funkkiksen kanssa nyt viisi vuotta. Yhteistyö on säästänyt meiltä paljon aikaa ja stressiä ja parhaimmassa tapauksessa myös rahaa."

"Erityisen tärkeää meille on brändin rakentaminen, sillä yhdistyimme toisen tärkeän terveysjärjestön kanssa vuonna 2017 ja tunnistettavan, mutta uudenlaisen mielikuvan rakentaminen on ollut tärkeää. Kaikki materiaalit, ulkoasut yms. on täytynyt suunnitella tukemaan tätä ja siinä Funkkis on ollut loistava kumppani auttaen huomioimaan kaikki eri elementit, myös ne mitä itse emme huomioineet mukaan työlistalle. Työn jälki on myös erinomaista ja mitään emme ole palauttaneet etteikö se toimisi."

"Funkkis on meille kuin yksi työtoveri, kuuntelee, ideoi ja joustaa, ei ole ollut sellaista tilannetta, etteikö myös akuutit tilanteet olisi työstetty ripeästi kuntoon. Sami on loistotyyppi!"

NIKI MALMROS,
Kumppanuus- ja viestintäjohtaja
Allergia-, Iho- ja Astmaliitto ry


TUOTANTO-PALVELURATKAISUMME:

Aineiston tuotanto
Filmituotanto
Messuosastot
Painopalvelut
Projektinhallinta
Tapahtumatuotanto
Tuotantoyhteydet
Valokuvaus
Verkkosivujen tekninen tuotanto
Äänituotanto
Katso Funkkis-työnäytteet täältä
 


OTA YHTEYTTÄ

Jos haluat jättää tarjouspyynnön, kysyä neuvoa tai tietää Funkkiksesta lisää, niin ota yhteyttä vaikka heti.
Kerromme mielellämme projekteistamme, osaamisestamme ja yhteistyömahdollisuuksista.
Vastaamme yhteydenottopyyntöön 24 tunnin sisällä.

SOITA

050 388 8746

LAITA VIESTIÄ

funkkis@funkkis.fi