B2B-päättäjä, onko yrityksesi somemarkkinointi edelleen vuodessa 2010?
B2B-maailmassa somemarkkinointi on usein aliarvostettu voimavara. Moni ajattelee, ettei sosiaalinen media sovi vakavasti otettavaan yritysviestintään. Totuus on kuitenkin päinvastainen: oikein toteutettuna somemarkkinointi voi olla […]
Miksi emme palkkaa työntekijöitä?
Me Funkkiksessa olemme päättäneet, että emme rakenna toimintaamme perinteisen palkkatyömallin ympärille. Sen sijaan toimintamme perustana on asiakaslähtöinen ja joustava yrittäjäverkosto. Tässä blogitekstissä havainnollistan numeroilla, […]
Case Van & Poika – Brändin kirkastus pääkaupunkiseudun suoraselkäisimmälle logistiikkayritykselle
40 vuoden ikäisen logistiikkayrityksen brändiuudistus, brändi-ilmeuudistus ja kotisivujen suunnittelu. Van & Poika Oy on paitsi pääkaupunkiseudun suoraselkäisin kuljetusfirma, myös perheyhtiö jo kolmannessa polvessa. Erkki […]
Brändäys – Yksi keskeisimmistä keinoista vahvistaa yrityksen myyntiä
Tehokas brändäys on yksi keskeisimmistä keinoista vahvistaa yrityksen myyntiä, sillä se luo tunnistettavuutta, luottamusta ja asiakasuskollisuutta. Tässä blogitekstissä pureudumme syvemmin siihen, miten nämä […]
Tuumasta toimeen – Uudet verkkosivut ennen kesälomia
Katsotaanpa miksi verkkosivuston päivitys on niin tärkeää ennen kesälomia. Kesälomakauden lähestyessä monet yritykset hiljentävät toimintaansa tai ainakin hidastavat vauhtia. Tämä tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden päivittää […]
Suomalaiset teollisuusyritykset: Tehkää Facebook-markkinoinnista prioriteetti
Facebook – se paikka, jossa koko maailma jakaa kissavideoita ja lounaskuvia, vai mitä? Liiketoiminnan tavoitteisiin valjastettuna teollisuusyrityksen Facebook-markkinointi on muuta kuin ajanvietepaikka ystävien kesken. […]
Brändin rakentaminen – Yhdistyksen menestyksen kulmakivi
Brändin rakentaminen ei ole pelkästään yritysmaailman yksinoikeus. Yhdistykset, järjestöt ja muut voittoa tavoittelemattomat organisaatiot voivat hyötyä merkittävästi vahvan brändin luomisesta ja ylläpitämisestä. Vaikka yhdistykset […]
Mikä yhdistää suomalaisia teollisuusyrityksiä markkinoinnin tekemisen suhteen?
Olemme keskustelleet yli 50 pienen ja keskisuuren suomalaisen teollisuusyrityksen johdon kanssa markkinoinnin haasteista, koskien liiketoiminnan kehittämistä. Tuon otoksen seurauksena olemme tunnistaneet kuusi […]
5 syytä, miksi visuaalinen tarinankerronta on tärkeää
On ilmeistä, että sana tarinankerronta herättää helposti epäluuloja ja ärtymystä. Tarinat ja sadut eivät kuulu liike-elämään ja luottamus on kaikki kaikessa, vai mitä?Kriittistä lienee […]
Miten vetovoimainen brändi kasvattaa liiketoimintaasi? Osa 1: Luottamus
Kaiken ytimessä on ajatus siitä, että vetovoimainen brändi on työkalu haluttuun erottautumiseen markkinassa ja liiketoiminnan kasvuun. Vetovoimaisessa brändissä näyttäytyy yleensä tietyt kriittiset suhteet kohderyhmäänsä. […]
Inbound 90 sekunnissa
Päivän hot. Inbound-markkinointi. Potentiaalinen asiakas löytää tiensä palvelun äärelle luontevimmalla mahdollisella tavalla. Tämähän on luomu-markkinointia! Win-Win. Win-Bound. Pyydystimme inboundin. Nypimme siipi- ja pyrstösulat irti […]
”Pyhä yksinkertaisuus!” – 8 Syytä investoida selkeyteen
Selkeä on hyvä sana. Se on adjektiivi, laatusana. Ilmatieteessä puhutaan selkeästä säästä, kun taivaalla ei juurikaan ole pilviä. Selkeä tarkoittaa selvää, hyvin näkyvissä olevaa. […]
10 keinoa lisätä myyntiä mobiilin avulla
Ei ole mikään uutinen, että digitaalisten palvelujen mobiilikäyttö kasvaa nopeaa vauhtia ja mobiiliasiakkaiden tehokas palvelu on ilmeinen kilpailuetu. Uutinen sen sijaan on se, että […]