Miten vetovoimainen brändi kasvattaa liiketoimintaasi? Osa 1: Luottamus

Miten vetovoimainen brändi kasvattaa liiketoimintaasi? Osa 1: Luottamus

Kaiken ytimessä on ajatus siitä, että vetovoimainen brändi on työkalu haluttuun erottautumiseen markkinassa ja liiketoiminnan kasvuun. Vetovoimaisessa brändissä näyttäytyy yleensä tietyt kriittiset suhteet kohderyhmäänsä. Tässä blogisarjassa tarkastelemme näitä liiketoimintakriittisiä ja lisäarvoa tuottavia suhteita.

 

Suhde luottamukseen

Lähdetään liikkelle luottamuksesta. Liiketoiminta ei toimi ilman luottamusta. Luottamus syntyy pitkälti uskottavuuden, johdonmukaisuuden, tasalaatuisuuden ja rehellisyyden kautta. Huippumyyjä käyttää suuren osan ajastaan luottamuksen rakentamiseen. Myyjän uskottavuutta kasvattaa totta puhuminen ja se, ettei liioittele. Jotta myyjä voi kasvattaa luotettavuuttaan, on hänen annettava lupauksia ja pidettävä ne. Myyjän uskottavuutta lisää tai vähentää myös hänen kasvonilmeensä, eleensä ja puhetapansa. Itse asiassa analogia huippumyyjän ja brändin välillä on hyvinkin toimiva.

 
Ajattele yrityksesi luomaa ensivaikutelmaa myyjän kättelynä. Onko se luotettava ja lämmin vai kylmä, etäinen ja löysä? Kriittinen kysymys tietysti on se, millainen brändi yrityksesi haluaa olla. On nimittäin brändejä, jotka haluavat olla kylmiä, etäisiä ja löysiä! – tai sitten surkea ensivaikutelma johtuu ihan sama -asenteesta.

 
Tutkimukset ovat osoittaneet, että ensivaikutelma syntyy 50 millisekunnissa. Onko yrityksesi 50 sekunnin ensivaikutelma haluamasi kaltainen ja kertooko se totuudenmukaisesti sen kuka olet ja mitä teet?

 
Brändäysprosessin aikana palvelulle tai tuotteelle luodaan identiteetti, joka kattaa siihen ladatut odotukset ja lunastaa sen haluttuna asiakaskokemuksena. Brändääjä on koulutettu ja kokenut ongelmanratkaisija, joka on erikoistunut markkinan voittavaan positioon ja sen kommunikaatioratkaisuihin. Jos osaat hyödyntää brändääjäosaamista liiketoimintasi kasvattamisessa, saat todennäköisesti älykkäitä, perusteellisia ja tarkoituksenmukaisia ratkaisuja. Markkinointia ymmärtävä suunnittelija auttaa sinua korostamaan niitä viestejä, joihin asiakkaasi tarttuu.

 
Valintaa tehtäessä luottamus syntyy pitkälti visuaalisten ärsykkeiden välityksellä. Hyvä brändidesign herättää uteliaisuuden, sitouttaa, inspiroi ja aktivoi. Huono design valehtelee, luo pohjan väärinkäsityksille, tympii ja työntää asiakkaasi kilpailijasi luokse.

 
Yhteistyö kokeneen ammattisuunnittelijan kanssa on investointi, joka auttaa yritystäsi menestymään ja kasvamaan. Design voi olla menestyksen katalysaattori tai se voi luoda perustan epäonnistumiselle. Päätös on sinun.

 

Patenttiratkaisuja kaikkiin tilanteisiin ei ole. Autamme sinua mielellämme kaikissa brändiisi liittyvissä tarpeissa. Ota yhteyttä, keskustellaan tavoitteistasi lisää.

SOITA TAI TEKSTAA:

050 388 8746