Inbound 90 sekunnissa

Inbound 90 sekunnissa

Päivän hot. Inbound-markkinointi. Potentiaalinen asiakas löytää tiensä palvelun äärelle luontevimmalla mahdollisella tavalla. Tämähän on luomu-markkinointia! Win-Win. Win-Bound.

Pyydystimme inboundin. Nypimme siipi- ja pyrstösulat irti ja lopuksi kärvensimme höyhenet nuotiolla. Sen jälkeen paloittelimme inboundin ja valmistimme sinulle markkinointiohjeen, jonka lukemiseen menee tutkimustemme mukaan aikaa keskimäärin 90 sekuntia. Valmiina? Aika alkaa nyt.

 

1. Määritä tavoitteesi

Inbound-markkinoinnin tavoitteen on oltava konkreettinen ja mitattava. Esimerkiksi 75 laatuliidiä myynnille/kk.

 

2. Määrittele kenen ongelman haluat ratkaista?

Mikä on laatuliidi? Tämä ei välttämättä ole itsestään selvää. Muotoile se yhdessä myyntitiimisi kanssa. Lopputuloksenne voi olla esim.: Kiinnostuksensa osoittanut taloushallinnon ostovastaava, jolle sovittu 30 min. demoesittely. Pääkaupunkiseutu. Vuosibudjetti 150 000 – 250 000 €.

 

3. Paikanna kohdeyleisösi

Sosiaalisessa mediassa? Missä siellä? FB? LinkedIn? Keskustelupalstat? Kilpailijoiden somedialogi?

 

4. Tunnista kohdeyleisösi tyypillisimmät ongelmat ja turhaumat

Katsele ja kuuntele. Minkä aihepiirin ja ongelmatyypin äärellä yleisösi painii? Nyt ollaan pihvin äärellä. Kirjoita tai kopipeistaa mahdollisimman paljon aiheita ja turhaumia ylös.

 

5. Luo sisältösuunnitelma ja sisältö

Millä sisällöllä ratkaiset asiakkaan ongelman? Jatka luontevasti luomalla sisältöaihiot ja niistä yleisöäsi kiinnostavat, hyvin kiteytetyt otsikot. Mitä tavoitteesi saavuttaminen edellyttää? Kuinka monta blogikirjoitusta viikossa? Kuukaudessa? Käyttövinkkejä? Suorakirjeitä/kk? Videoita? Webinaari? E-kirja? Sekavuus muuttuu hallituksi struktuuriksi sisältösuunnitelman avulla.

Sisällön itsensä on oltava hyödyllistä, inspiroivaa ja viihdyttävää. Luo mielenkiintoista vuoropuhelua ja keskustelua. Se on kiinnostavampaa ja sitouttavampaa kuin luukuttaminen. Kierrätä vanhaa, mutta edelleen relevanttia sisältöä. Liha on mureampaa hyvin riiputettuna.

 

6. Jakele sisältösi yleisölle

Älä aliarvioi tämän vaiheen merkitystä. Vaivalla luomasi sisältö on arvotonta, jos yleisösi ei tiedä sen olemassaolosta. Missä sisältösi kohtaa yleisönsä? Missä somekanavissa ja minä viikonpäivinä? Kannattaako luoda keskustelu aiheesta? Jakelu kannattaa leipoa viikkorutiinin sisään herkullisimpiin viikonpäiviin ja kellonaikoihin. Checked.

Hakukonemarkkinointi ja –optimointi? Avainsanat. Löytyvätkö ne sivustoltasi? Perehdy mahdollisimman hyvin yleisösi oikeasti käyttämiin avainsanoihin. Sen sijaan, että käyttäisit kymmeniä eri avainsanoja, käytä muutamaa tarkoituksenmukaista avainsanaa niitä varioiden.

 

Patenttiratkaisuja kaikkiin tilanteisiin ei ole. Autamme sinua mielellämme kaikissa mahdollisissa inbound-reseptiikkaan liittyvissä tarpeissasi. Ota yhteyttä, keskustellaan tavoitteistasi lisää!

SOITA TAI TEKSTAA:

050 388 8746