Miten vetovoimainen brändi kasvattaa liiketoimintaasi? Osa 1: Luottamus

Miten vetovoimainen brändi kasvattaa liiketoimintaasi? Osa 1: Luottamus

Kaiken ytimessä on ajatus siitä, että vetovoimainen brändi on työkalu haluttuun erottautumiseen markkinassa ja liiketoiminnan kasvuun. Vetovoimaisessa brändissä näyttäytyy yleensä tietyt kriittiset suhteet kohderyhmäänsä. Tässä blogisarjassa tarkastelemme näitä liiketoimintakriittisiä ja lisäarvoa tuottavia suhteita.   Suhde luottamukseen Lähdetään liikkelle luottamuksesta. Liiketoiminta ei toimi ilman luottamusta. Luottamus syntyy pitkälti uskottavuuden, johdonmukaisuuden, tasalaatuisuuden ja rehellisyyden kautta. Huippumyyjä käyttää …

Inbound 90 sekunnissa

Inbound 90 sekunnissa

Päivän hot. Inbound-markkinointi. Potentiaalinen asiakas löytää tiensä palvelun äärelle luontevimmalla mahdollisella tavalla. Tämähän on luomu-markkinointia! Win-Win. Win-Bound. Pyydystimme inboundin. Nypimme siipi- ja pyrstösulat irti ja lopuksi kärvensimme höyhenet nuotiolla. Sen jälkeen paloittelimme inboundin ja valmistimme sinulle markkinointiohjeen, jonka lukemiseen menee tutkimustemme mukaan aikaa keskimäärin 90 sekuntia. Valmiina? Aika alkaa nyt.   1. Määritä tavoitteesi Inbound-markkinoinnin …

5 syytä, miksi visuaalinen tarinankerronta on tärkeää

5 syytä, miksi visuaalinen tarinankerronta on tärkeää

On ilmeistä, että sana tarinankerronta herättää helposti epäluuloja ja ärtymystä. Tarinat ja sadut eivät kuulu liike-elämään ja luottamus on kaikki kaikessa, vai mitä? Kriittistä lienee suosiolla ymmärtää, että tarinankerronta on osa brändinhallintaa ja markkinointia. Joka tapauksessa. Annettuna tekijänä. Halusimme tai emme. Tarinankerronta voidaan valjastaa tehtäväänsä taitavasti tai taitamattomasti. Aihetta ei voi ohittaa – siis jos …

”Pyhä yksinkertaisuus!” – 8 Syytä investoida selkeyteen

”Pyhä yksinkertaisuus!” – 8 Syytä investoida selkeyteen

Selkeä on hyvä sana. Se on adjektiivi, laatusana. Ilmatieteessä puhutaan selkeästä säästä, kun taivaalla ei juurikaan ole pilviä. Selkeä tarkoittaa selvää, hyvin näkyvissä olevaa. Selvää pässinlihaa. Selvänä olet symppis. Hyvästi selvä päivä. Selkeää tai melkein selkeää. Selkokieli. Nykyinen brändi- ja markkinointimaisema muistuttaa monimutkaisessa arvaamattomuudessaan sotatannerta. Kenttä pirstaloituu. Enimmäkseen huono näkyvyys. Kokonaisvaltainen, selkeä asioiden hallinnantunne katoaa. …

10 keinoa lisätä myyntiä mobiilin avulla

10 keinoa lisätä myyntiä mobiilin avulla

Ei ole mikään uutinen, että digitaalisten palvelujen mobiilikäyttö kasvaa nopeaa vauhtia ja mobiiliasiakkaiden tehokas palvelu on ilmeinen kilpailuetu. Uutinen sen sijaan on se, että vain murto-osa suomalaisten yritysten sivustoista on mobiiliystävällisiä. Mitään ei ole kuitenkaan vielä menetetty. Listasimme sinulle kymmenen keinoa, joilla parannat brändi- ja palvelukokemustasi ja lisäät myyntiä mobiilin avulla.   1. Aseta tavoitteesi Mitä …